reklama

Potkany

Ahojte, pred pár dňami, konkrétne 31.1.2014 som bola pozvaná na premiéru divadelného predstavenia "Potkany", ktoré sa konalo v divadle Andreja Bagara v Nitre. Hlavnú úlohu si zahrali Kristína Turjanová (pani Johnová) a Martin Nahálka (pán John). Tiež by som nerada zabudla na vedľajšie postavy, ktorými boli napr. herečky Judit Bárdos (Pawlina) alebo Alena Pajtinková (Walburga)... Samozrejme bolo ich oveľa viac, no ja by som rada vypichla práve tieto 3 ženské predstaviteľky...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som už teda naznačila, budem sa vám snažiť priblížiť dej a hlavnú myšlienku tohto predstavenia a tiež sa budem snažiť opísať postavy, teda ženské predstaviteľky (tie 3, ktoré mne osobne utkveli najviac v pamäti a zanechali vo mne určité pocity).

Začnem stručným obsahom deja tohto príbehu 2 mladých ľudí (John a Johnová), ktorí túžili po dieťati, no nemohli ho mať. Pani Johnová sa na začiatku predstavenia zhovára s tehotnou Pawlinou, ktorá sa chce dieťaťa zbaviť. Pani Johnová sa teda rozhodne, že si dieťa osvojí a tak dáva svojmu životu nový rozmer. Konečne má pre koho žiť. Toto jej šťastie však netrvá veľmi dlho, pretože biologická matka (Pawlina) sa zrazu rozhodne dieťa si vziať späť. Začína sa teda "boj", ktorý končí nešťastne, pretože biologická matka je zavraždená bratom "adoptívnej matky "a "adoptívna matka" spácha samovraždu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tragikomédia plná životných situácií, šťastných i nešťastných okolností vás určitým spôsobom zasiahne. Je to príbeh, pri ktorom si určite neoddýchnete, pretože je založený na takých myšlienkových pochodoch a situáciách, ktoré vás donútia rozmýšľať stále viac a viac.

Takže moja rada je, že ak chcete ísť do divadla zrelaxovať, toto predsatvenie si isto nevyberajte. No napriek tomu, ho naozaj odporúčam, pretože to stojí za to, už len kvôli tým hereckým výkonom...

Prejdem teraz k jednotlivým postavám (herečkám):

1. Kristína Turjanová je momentálne, podľa môjho názoru, jednou z najlepších slovenských herečiek a dovolím si tvrdiť, že možno aj najlepšou, teda aspoň pre mňa. Dokazuje to nie len v Búrlivom víne, kde stvárňuje postavu Rity Kernovej (primárky), ale aj na divadelných doskách. Som veľký fanúšik divadla a doteraz čo som bola na predstaveniach, kde hrala Kika, nikdy ma predstavenie nesklamalo. Moja teória je, že hru nerobí hra, ale herci a ich výkony. Kika je toho dôkazom. Ak by téma predstavenia bola akokoľvek nudná a nezáživná, Kika Turjanová dokáže tú hru oživiť a spraviť z nej to najlepšie, čo môže byť. Takže prirodzený talent herca je veľmi dôležitý. Taktiež v tragikomédií "Potkany" Kristínka podala neopísateľný výkon hodný Oscara, výkon, ktorý by nezahral len tak hocikto. Hoci bola téma ťažká, Kika sa svojej úlohy chopila priam famózne. Takže ona si naozaj zaslúži obdiv a klobúk dole pred ňou. Hollywoodske "hviezdy" také výkony nepodávajú. Som nesmierne rada, že Kika hráva v Nitre...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Judit Bárdos - mladá, ambiciózna a perspektívna herečka. Dcéra politika a absolventka VŠMU, ktorá v tejto tragikomédií stvárnila postavu Pawliny (tehotnej ženy, ktorá sa chcela dieťaťa zbaviť). Judit sa svojej role chopila už od začiatku tak, že mnohým behali zimomriavky po tele z jej prevedenia. Jej výkon bol taký presvedčivý, že "dovidenia" :) Niektorých divákov aj rozplakala, teda najmä ženskú časť publika, čo značí o tom, že je to ozaj brutálny talent. Len nech Judit pokračuje takto ďalej a čaká ju sľubná kariéra. Režisér Roman Polák si nemohol vybrať lepšie. Osobne sa už teším na film Fair play, kde Judit bude hrať hlavnú úlohu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Alena Pajtinková (postava Walburgy) je krásna, vtipná, očarujúca, mladá herečka, ktorá má nie len herecký, ale aj spevácky talent a preukazuje ho aj vo svojej kapele Bijouterrier. Alenka nám ukázala, že na to má v predstaveniach ako napr. Dievča bez vena, Lavv, Tisícročná včela, Pýcha a predsudok, či Prefíkaná vdova (to sú tie, ktoré som videla ja). V Potkanoch nedostala až toľko priestoru, no keď bola na javisku, tak javisko sa zaplnilo pozitívnou energiou (podľa mňa). Neviem, ako to robí, ale z Alenky stále vyžaruje akási dobrá nálada a charizma. Divadelná Nitra jej môže byť vďačná, že má angažmán práve v našom divadle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak toto boli moje osobné pocity z predstavenia "Potkany" a môj stručný opis týchto 3 herečiek, ktoré si vážim a uznávam. Ak tieto slová chvály vyzneli tak, že si myslíte, že som orientovaná inak, tak sa mýlite. Som úplne v poriadku (teda aspoň, čo sa orientácie týka :D). Chcela som len vypichnúť ich talent a výnimočné schopnosti, ktoré mňa úplne dostali a prajem si, aby také niečo zažil každý z vás. Je to totiž skutočný zážitok a aby som nezabudla, veľká vďaka a poklona patrí aj Romanovi Polákovi, režisérovi predstavenia, ktorý to zrežíroval tak, že lepšie sa už asi ani nedalo. Taktiež nesmieme zabudnúť ani na ostatných hercov a celý divadelný a organizačný tím - im patrí taktiež veľké ďakujem.

No a na záver už len chcem dodať, že tieto 3 herečky si skutočne zaslúžia standing ovation na každom predstavení, pretože mňa ešte nikdy nesklamali. Patrí im veľký obdiv z mojej strany :)

Ďakujem za pozornosť ;)

Dominika Bradáčová

Dominika Bradáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Začni deň vždy s dobrou náladou" a "Zahoď problémy za hlavu a pozeraj sa dopredu"... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu